fredag 25 maj 2012

Det går framåt.

Just nu går det lite upp och ner min hund. Jag avundas dem som verkligen lyckas direkt med sin hund, men förstår verkligen vilken tid och energi dem lägger på dem. Jag vill verkligen ha en fin kontakt mellan mig och Molly och att det bara är till mig hon vill. Bara gå ut och öva. Hmmm. Åh nåja. Det går framåt för oss. Jag har ju som sagt inte övat någon lydnad på den senaste tiden. Men jag har funderat och funderat på vad jag gör för fel och vad jag måste rätta till. Det enda som inte fungerar är linförigheten. Allt annat går. Det vet jag. Okej, läggandet och ställandet har jag inte övat så mycket på men lämnar det så länge. Vi har börjat om i linförigheten med vinklar. Ställde upp några koner för att få till dem. Jag funderar även på hur jag ska få henne att tycka att jag är rolig. Har försökt med allt verkligen. Typ.. Jag kanske försöker för mycket och ger upp för lätt? Och inget godis verkar tillräckligt gott. Har köpt mjukost på tub nu så får vi se vad som händer. :) Ska plöja igenom min lydnadsbok som är skriven av Memea Mohlin så länge jag väntar på min andra som verkar ta väldigt lång tid att skicka iväg! Hoppas den är värd att vänta på. 

För övrigt har det varit en toppenbra dag. Började dagen med en kort intervalltur i skogen med Molly. Sträckan kanske är 1 km. Orkar inte springa längre just nu!? Sen vägde jag mig när jag kom in, 3 kg har jag gått ner. Har kämpat för dem där. Molly verkar uppskatta det med. Och sedan när vi komtillbaka blev det lek med vattenslangen. Jättekul tycker Molly men inte lika roligt när matte sprutar vatten på henne. ;) Funderar på att åka ut till BK imorgon och träna lite. Men vill inte vara där själv. :( Så trist. Men har lite saker planerade. Ska gå en långis på morgonen hade jag tänkt. Så ska upp rätt tidigt hade jag tänkt och göra min smoothie och sen ut. Slänger in lite bilder sen idag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar