torsdag 24 maj 2012

Varmt och Molly gör framsteg.

Idag har vi inte gjort något spec förutom en skogstur med intervaller.. för min del (gå-jogga) och en massa promenader runt byn. Måste ju börjar någon gång med kondisen och sen försöker jag ju gå ner i vikt också. :) Står inte ut med den här värmen! Blir helt slut och mitt humör är absolut inte på topp då och känner inte då för att träna för vill inte att hon ska känna att jag blir irriterad över att hon gör fel och att jag antagligen gör fel. Men vi ska ta oss ett träningspass nu ikväll när det börjar bli lite svalare (förhoppningsvis). Har låtit lydnaden vara ett bra tag nu och känner mig lite piggare och gladare för att gå ut och träna den nu. Har även spolat av henne idag med vattenslangen - usch tyckte Molly i början, men nu på kvällen så busade jag upp henne rejält och hon körde sina små rejs. Och sen tog jag framvattenslangen och då var den jätterolig. Dock känns det som om hon sväljer hela vattenstrålen för hon får kallsupar lite då och då. :P

Lite träning har hon ju fått iaf för att stimulera hjärnan. Vi har påbörjat att träna slalom (som är i agilityn) ingångarna. Det har hon fattat riktigt bra och det märks att hon tycker det är roligt. Sen har vi övat massor på att inte dra i kopplet - och det har funkat riktigt riktigt bra faktiskt. Hon har gjort jättestora framsteg fast ibland glömmer hon bort det där med att inte dra så får påminna henne då. Även vid hundmöten har hon blivit dubbelt så mycket bättre. Mötte en hund idag på promenaden och hon började dra.. som vanligt.. Men då vände jag och OJ vad jobbigt det blev! Massa pip och gnäll. Och så gjorde vi om. Sen hade jag en avslappnad hund. Mycket nöjd! Ville egentligen åka iväg och träffa Torsdagsgruppen och träna med dem. Men har ingen bil eller skjuts. Så kan inte ta mig dit ut. Så hoppas att någon av dem vill träffas på Lördag och träna. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar