torsdag 10 maj 2012

Träning i hemskt regnväder.

Idag åkte jag och Molly och tränade med torsdagsgruppen (Helena & Saigo, Karin & Laika och Björn och sen kommer jag inte ihåg namnet på hans hund..). Det regnade HUR mycket som helst! Hua, man blev ju bara genomblöt av att gå ner till planen. I skorna var det som en hel sjö kan jag lova. Vi gjorde en platsliggning först och vad sjutton? Tidigare har hon legat stilla på dem men nu har hon börjat krypa, och äta gräs osv.. Det positiva är att hon inte springer och stör dem andra hundarna iaf. Nåja, det gäller ju bara att träna mera så sitter det sedan förhoppningsvis. Efter det körde jag lite linförighet. Jag måste ju få det att funka utan att jag har en jäkla godisbit i handen. Så nu har jag lirkat lite och kommit på hur jag ska göra. Kräva kräva kräva och kräva att hon ska gå vid sidan av mig utan att jag ah ren godisbit i handen först och sedan när hon har ögonkontakt med mig så får hon en godisbit och sen leka. Så det funkade efter en stund! Kommer nog hålla på så ett tag. Sedan prövade jag lite ställande, det hade kollapsat helt. Åh nåja. Känns som om vi har tappat jättejättemycket i träningen. Men det kommer nog tillbaka snart. Hoppas jag. Känner att jag gör rätt till att vänta med att tävla tills hösten kommer.

Nåja, nog om det. Träffade faktiskt en aussieägare där på klubben idag. Väldigt trevligt! Har inte sett så många aussies därute faktiskt. Nåja, sedan pratade jag, Helena och en till om MH utbildning. Och det tackade jag inte nej till. Så det ska bli spännande!

Häromdagen svullnade hon upp rejält vid ögat och mungipan. Herrejisses vad svullet det var! Hård klump vid ögat och mjuk där vid mungipan. Vissa tror att det är getingstick men jag vet inte. Svullanden borde inte gå runt om det är det? Nu ikväll efter att vi har kommit hem från träningen började det svullna upp ovanför ögat. Vet inte vad det är och ja. :( Veterinären tror att det är någon allergisk reaktion. Om hon fortsätter med samma symptom och är hängig fortf ska vi ringa imorgon igen. Hm. :( Nåja, hoppas det går över. Jag tror att det är hennes mat eller något hon har rivit sig på. Men nog om det här.. Nu ska jag ta och duscha och sen sova för det är jobbdags imorgon. God natt och ha det bra alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar