torsdag 17 maj 2012

Härlig torsdagskväll med Helena och Helena.

Jag och Molly. (snyggt med ena fickan ute, eller..?)
Idag bar det av till brukshundsklubben för lite träning. Egentligen blev det inte så mycket träning. Mest prat och lite bus för hundarna. Vi körde lite platsliggning, måste träna bort hennes jääääkla krypande! Vill ju att hon ska lyckas med att ligga still. Får nog tänka på hur länge hon ligger, när jag belönar och hur jag belönar..

Mycket och tänka på. Sen tränade jag på att hon skulle ligga kvar när andra hundar busar eller tränade. Det funkade faktiskt några gånger - är jättestolt över det, hihi. Så det var inte alls för mycket krav på henne idag. Jag vill ju kunna ha henne lös bland andra hundar utan att hon sticker till dem när vi tränar - det skulle vara så skönt! Det är ett mål jag har och det ska jag uppnå. Det är bara så. Men jag ska inte hoppas för mycket heller. Det var ju skyddsläger där ute på BK idag med. Oj vad mycket skällande. Men det tyckte jag var bra - mycket störning. På vägen ner till Helena och Helena så fick jag kampleka mig igenom hela planen med Molly för att vi skulle ta oss någonstans. Haha, hon blir lite fixerad ibland och då är det bra att störa henne lite med lek. Går mycket bättre då att ta oss ner. Det där med att gå fint ner till planen är en grej jag också håller på att jobba med. Det kommer också ta ett tag.

Just ja, jag och Helena prövade med att byta hundar. Oj vad konstigt det kändes att ha en annan hund i handen! Det var spännande och jag fick reda på lite med vad JAG skulle jobba med själv. Min rolighet - att jag ska bli roligare, alertare och lite mer go och gladare. Får pröva sen på Molly. Det har varit en toppenbra dag och jag är hur nöjd som helst. Imorgon blir Molly 18 månader - tiden går så himla fort! Jisses. Nu ska jag ut på sista kvällsrundan och sedan dags och sova - för imorgon är det dags och jobba sista dagen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar