onsdag 9 maj 2012

Fullspäckad dag.

Åhå, är så slut så att jag nästan inte orkar blogga. Idag har vädret varit helt hopplöst. En hel del med regn och lite mer.. Var inte så värst roligt att jobba idag! Jag har haft två dagar med jobbpraktik för att jag ska lära mig ett vaktmästarjobb som jag ska jobba med helt själv på både fredag och hela nästa vecka (förutom Torsdag - ledig då! Så skönt.). Molly följer självklart med, dock får hon sitta på kontoret med mamma. Jag kan ju säga att hon inte är helt nöjd med detta. Men jag förstår henne, skulle inte heller vara helt nöjd med det. Kontor = långtråkigt. Idag fick hon hänga med Marie på hennes kontor för jag hade dåligt samvete över att hon var själv inne på mammas kontor. Marie tog med henne på en biltur och fick både det ena och det andra. Haha. Herregud vad bortskämd min hund är. ;)

Har haft väldigt dåligt samvete över att jag inte har orkat aktiverat henne efter att jag har jobbat. :( men imorgon när jag är lediga och efter mötena på Arbetsförmedlingen så ska vi först till hästarna och sedan på kvällen bär det av till brukshundsklubben för att träffa torsdagsgruppen. Det känns faktiskt riktigt bra att vara där med dem och ha kvar dem som träningskompisar. För alla är så himla duktiga, trevliga och ambitiösa och man har roligt med dem. Woha. Jag har faktiskt funderat på en till hund senare i livet. Vore så kul! Lite senare i livet kommer det komma en hund till. Först och främst vill jag ju koncentrera mig på Molly och först ska vi komma ut på tävlingsbana osv.

Jag har gått tillbaka till min andra blogg. Som jag har haft här på blogspot. Har bara ändrat namnet och raderat alla andra inlägg. Anledningen till att jag valde lydnadshunden.blogspot.com är för att ja.. Vi tränar ju vardagslydnad, tävlingslydnad och rallylydnad(lite då och då) så då tyckte jag att det passade in. Kommer få mycket skit för att jag har bytt. Men det behöver jag ju egentligen inte bry mig om. :)

Oj.. Tänkte egentligen skriva ett kortfattat inlägg om hur läget var men det råkade bli lite långt!

Slänger in en liten bild på Molly med hennes träningsboll med:


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja. Det kände jag med! Men händer lite ofta ibland. Men gillar att variera mig.:)

      Radera
  2. Helena och saigo9 maj 2012 kl. 13:41

    Kul med en blogg Chris! i morrn kör vi gärnet! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi ta och göra! Vi ses. :)

      Radera